ALT + + Change font size
ALT + / Change contrast
ALT + Q Quicklinks
ALT + P Header menu
ALT + M Main menu
ALT + U Footer
ALT + G Sitemap
ALT + O Search
ALT + I Content
ALT + K Contact
ESC Reset All
X
Rainer Elste

Faculty Management and Technology

Prof. Dr. rer. pol. Rainer Elste

Address :

Goeppingen Campus
Room: G 04.257
Robert-Bosch-Straße 1
73037 Göppingen

subjects

Business Administration, Marketing & Sales, Digital Business Models (Master Level)

special functions

International Coordinator

For any first level quries please contact

Monika Buchinger (monika.buchinger@hs-esslingen.de) or

Christiane Hoeger-Riedel (christiane.hoeger-riedel@hs-esslingen.de)

consultation hours

upon appointment

vita

Academic career:

  • Master degree in Business Administration at University of Lueneburg/Germany, 
  • Bachelor of Arts (Honours) in European Administration and Languages at Lancashire Business School in Preston/UK
  • PhD with Prof. Dr. Franz-Rudolf Esch at Justus-Liebig-University Gießen (Degree: Dr. rer. pol.) 

Practical background:

  • Product Manager at Beiersdorf AG (NIVEA, Tesa tapes)
  • Senior Consultant at Droege & Comp. AG in Düsseldorf (Management Consultants)
  • Director at Simon - Kucher & Partners (Marketing Consulting)
  • Consultant at ESCH. The Brand Consultants
  • Managing Director of the Marketing Club Hamburg
  • Managing Director of a SME in Madrid
  • Found and Director of Steinbeis Vertriebs- und Marketinginstituts (VMI)

publications

1.   Publications:

 

 2.   Awards:

  • 2012            Best Paper Award der ‚transfer Werbeforschung & Praxis‘

 

 3.   Reviewer:

  • Marketing Review St. Gallen/ Institue of Marketing University St. Gallen/CH (Double-Blind-Review)

 

 4.   Adivsory acitivities:

  • Member of the advisory board of the faculty of Business Administration of the University of Applied Sciences, Nürtingen-Geislingen

 

 5.   Keynote Speaker:

  • 2018        Sales in the Digital Age, Teilnahme auf der Podiumsdiskussion, Tech Open Air Berlin,  (19.6.2018)
  • 2018        Digitalisierung in Vertrieb und Marketing – Illusion oder echte Chance?, Keynote beim Roundtable des Oberösterreichen Energiesparverbandes, Linz/Österreich (13.6.2018)
  • 2018        Digitalisierung und Vertrieb – wie der Vertrieb den digitalen Wandel übersteht, Keynote auf dem GABAL Frühjahrs-Impulstag, Göttingen (5.5.2018)
  • 2018        Digitising sales – illusion or real opportunity?, Keynote auf den World Sustainable Energy Days (WSED) in Wels/Österreich (28.2.2018)
  • 2018        Digitalisierung im Vertrieb - den Vertrieb auf die geänderten Rahmenbedigungen einer digitalisierten Umwelt erfolgreich ausrichten, Keynote zur Tagung von Vertrieb und Marketing einer führenden deutschen Bank und Bausparkasse
  • 2017        Digitalisierung im Vertrieb, Keynote zur Vertriebstagung eines führenden Unternehmens der Leasingbranche
  • 2016        Digitalisierung in Vertrieb & Marketing, Keynote zur Jahresabschlussveranstaltung des Unternehmerzirkels der Wirtschafts- und Innovationsförderungsgesellschaft des Landkreises Göppingen (WIF), 12.12.2016
  • 2016        Change Management in a Digitalized Sales World, Keynote zur internationalen Vertriebstagung eines führenden Herstellers in der Heizungsindustrie
  • 2016        1. Österreichischer Ersatzteiltag, Linz/Österreich 01.03.2016, Titel:„Digitalisierung im After Sales“
  • 2015        Digitalization in Sales, Keynote zur internationalen Vertriebstagung eines führenden Herstellers von Werkzeugen in der Farbindustrie
  • 2015        6. Deutsche Fachkonferenz After Sales Service, Mainz, 02.12.2015, Titel: „After Sales Monitor:Effiziente Service-Prozesse in KMU durch Einsatz moderner IT – Welche modernen Kommunikationstechnologien werden im After Sales der KMU verwendet?“
  • 2015        CRM-Summit, Würzburg, 05.11.2015, Titel: „Digitalisierung: Was der Vertrieb jetzt braucht“
  • 2015        Delegationsreise von Baden-Württemberg International (bw-i) Taipei & Taichung/Taiwan, Juli 2015, Titel: „Industry 4.0: Impact on sales and opportunities through disruptive business models”
  • 2014        Weltkongress Deutscher Auslandsschulen, Berlin, 07.06.2014, Titel: „Erfolgreiches Marketing im Non-Profit-Sektor“
  • 2010        Manager Lounge, Hamburg, 18.05.2010, Titel: "Geheimnisse erfolgreichen Preismanagements"
  • 2010        Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, Portland/USA, 08.05.2010, Titel: ‚The impact of missing attributes on brand evaluation‘
  • 2010        6th Thought Leaders International Conference in Brand Management. Lugano/Schweiz, 19.04.2010, Titel: ‚How missing attributes impact on brand evaluation‘
  • 2009        Sales Convention, Nordakademie, Elmshorn b. Hamburg, 10.12.2009, Titel: "How to be successful in Industrial Marketing“
  • 2009        8th ICORIA, Klagenfurt/Österreich, 26.06.2009, Titel: „Something Missing? The Impact of Missing Attribute Information on the Evaluation of Branded Products“

 6.   Guest lecture:

  • 2019            SZTU, Shenzhen/China
  • 2019            T.E.I. Crete/Griechenland
  • 2019            ITESM Technológico de Monterrey, Campus Querétaro/Mexiko 
  • 2018            Vilnius University/Litauen
  • 2016            ITESM Technológico de Monterrey, Campus Querétaro/Mexiko 

Apply for summer semester 2023!

The application phase for the summer semester 2023 begins 15 October 2022 for the Master's programmes and on 24 October 2022 for the Bachelor's programmes.

Direct enrolment in our open-admission programmes from 15 October 2022.

More information