Foto Rainer Elste

Management and Technology Prof. Dr. rer. pol. Dipl.-Kaufmann Rainer Elste, B.A. (Hons)

Rainer.Elste[at]hs-esslingen.de

Address
Goeppingen Campus
Room: G 04.257
Robert-Bosch-Straße 1
73037 Göppingen

+49 7161 679-1266

Functions

Member, International Committee

subjects

Business Administration, Marketing & Sales, Digital Business Models (Master Level)

special functions

International Coordinator

For any first level quries please contact

Monika Buchinger (monika.buchinger@hs-esslingen.de) or

Christiane Hoeger-Riedel (christiane.hoeger-riedel@hs-esslingen.de)

consultation hours

upon appointment

vita

Academic career:

  • Master degree in Business Administration at University of Lueneburg/Germany,
  • Bachelor of Arts (Honours) in European Administration and Languages at Lancashire Business School in Preston/UK
  • PhD with Prof. Dr. Franz-Rudolf Esch at Justus-Liebig-University Gießen (Degree: Dr. rer. pol.)

Practical background:

  • Product Manager at Beiersdorf AG (NIVEA, Tesa tapes)
  • Senior Consultant at Droege & Comp. AG in Düsseldorf (Management Consultants)
  • Director at Simon - Kucher & Partners (Marketing Consulting)
  • Consultant at ESCH. The Brand Consultants
  • Managing Director of the Marketing Club Hamburg
  • Managing Director of a SME in Madrid
  • Found and Director of Steinbeis Vertriebs- und Marketinginstituts (VMI)

publications

1.   Publications:

 

 2.   Awards:

  • 2012            Best Paper Award der ‚transfer Werbeforschung & Praxis‘

 

 3.   Reviewer:

  • Marketing Review St. Gallen/ Institue of Marketing University St. Gallen/CH (Double-Blind-Review)

 

 4.   Adivsory acitivities:

  • Member of the advisory board of the faculty of Business Administration of the University of Applied Sciences, Nürtingen-Geislingen

 

 5.   Keynote Speaker:

  • 2018        Sales in the Digital Age, Teilnahme auf der Podiumsdiskussion, Tech Open Air Berlin,  (19.6.2018)
  • 2018        Digitalisierung in Vertrieb und Marketing – Illusion oder echte Chance?, Keynote beim Roundtable des Oberösterreichen Energiesparverbandes, Linz/Österreich (13.6.2018)
  • 2018        Digitalisierung und Vertrieb – wie der Vertrieb den digitalen Wandel übersteht, Keynote auf dem GABAL Frühjahrs-Impulstag, Göttingen (5.5.2018)
  • 2018        Digitising sales – illusion or real opportunity?, Keynote auf den World Sustainable Energy Days (WSED) in Wels/Österreich (28.2.2018)
  • 2018        Digitalisierung im Vertrieb - den Vertrieb auf die geänderten Rahmenbedigungen einer digitalisierten Umwelt erfolgreich ausrichten, Keynote zur Tagung von Vertrieb und Marketing einer führenden deutschen Bank und Bausparkasse
  • 2017        Digitalisierung im Vertrieb, Keynote zur Vertriebstagung eines führenden Unternehmens der Leasingbranche
  • 2016        Digitalisierung in Vertrieb & Marketing, Keynote zur Jahresabschlussveranstaltung des Unternehmerzirkels der Wirtschafts- und Innovationsförderungsgesellschaft des Landkreises Göppingen (WIF), 12.12.2016
  • 2016        Change Management in a Digitalized Sales World, Keynote zur internationalen Vertriebstagung eines führenden Herstellers in der Heizungsindustrie
  • 2016        1. Österreichischer Ersatzteiltag, Linz/Österreich 01.03.2016, Titel:„Digitalisierung im After Sales“
  • 2015        Digitalization in Sales, Keynote zur internationalen Vertriebstagung eines führenden Herstellers von Werkzeugen in der Farbindustrie
  • 2015        6. Deutsche Fachkonferenz After Sales Service, Mainz, 02.12.2015, Titel: „After Sales Monitor:Effiziente Service-Prozesse in KMU durch Einsatz moderner IT – Welche modernen Kommunikationstechnologien werden im After Sales der KMU verwendet?“
  • 2015        CRM-Summit, Würzburg, 05.11.2015, Titel: „Digitalisierung: Was der Vertrieb jetzt braucht“
  • 2015        Delegationsreise von Baden-Württemberg International (bw-i) Taipei & Taichung/Taiwan, Juli 2015, Titel: „Industry 4.0: Impact on sales and opportunities through disruptive business models”
  • 2014        Weltkongress Deutscher Auslandsschulen, Berlin, 07.06.2014, Titel: „Erfolgreiches Marketing im Non-Profit-Sektor“
  • 2010        Manager Lounge, Hamburg, 18.05.2010, Titel: "Geheimnisse erfolgreichen Preismanagements"
  • 2010        Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, Portland/USA, 08.05.2010, Titel: ‚The impact of missing attributes on brand evaluation‘
  • 2010        6th Thought Leaders International Conference in Brand Management. Lugano/Schweiz, 19.04.2010, Titel: ‚How missing attributes impact on brand evaluation‘
  • 2009        Sales Convention, Nordakademie, Elmshorn b. Hamburg, 10.12.2009, Titel: "How to be successful in Industrial Marketing“
  • 2009        8th ICORIA, Klagenfurt/Österreich, 26.06.2009, Titel: „Something Missing? The Impact of Missing Attribute Information on the Evaluation of Branded Products“

 6.   Guest lecture:

  • 2023            Malaga, Universidad de Málaga/Spain
  • 2019            SZTU, Shenzhen/China
  • 2019            T.E.I. Crete/Griechenland
  • 2019            ITESM Technológico de Monterrey, Campus Querétaro/Mexiko 
  • 2018            Vilnius University/Litauen
  • 2016            ITESM Technológico de Monterrey, Campus Querétaro/Mexiko 
apply

Interested? Find out more! about our degree programmes