Fakultät Fahrzeugtechnik
Prof. Dipl.-Ing.
Erich Schindler
Erich Schindler
Functions
    • Prodekan
    • Studiendekan
    • Studiengangleitung - Automotive Systems (ASM)
    • Mitglied der Studienkommission
    • Mitglied des Zentralen Prüfungsausschusses
    • Laborleitung - Labor Gesamtfahrzeug
Subjects
Fahrdynamik, Aktive Sicherheit und Fahrwerkstechnik
Fahrzeugregelsysteme
Gesamtfahrzeugverhalten (Fahrer-Fahrzeug-Umwelt)
Address
Address Hochschule Esslingen
Fakultät Fahrzeugtechnik
Kanalstrasse 33
D-73728 Esslingen
Room S 04.002
Email
Phone 0711/397-3303
Fax 0711/397-48 3303
Consultation Hours

mittwochs 12:30 - 13:30 Uhr und

nach Vereinbarung (per E-Mail)

Further Informations
Vorlesungen / Lectures
Fahrwerk mit Labor/Fahrdynamik mit Labor
Handling/Vehicle Dynamics/Lab Motor Vehicles
Messtechnik mit Labor
Technische Informatik
Special Functions

Kuratoriumsmitglied der Gustav Magenwirth Stiftung


Publications
Schindler, Erich: Fahrdynamik - Grundlagen des Lenkverhaltens und ihre Anwendung für Fahrzeugregelsysteme. expert verlag. 2. Auflage, 2012 (www.expertverlag.de)

Müller, A.; Achenbach, W.; Schindler, E.; Wohland, T.; Mohn, F.-W.: Das neue Fahrsicherheitssystem Electronic Stability Program von Mercedes-Benz. In: ATZ 96 (1994) Nr. 11
Schindler, E.: Intelligente Sensorik. Vortrag am TAE - Seminar Elektronik im Kraftfahrzeugwesen in Ostfildern, Januar 2000
Schindler, E.: Unfallvorsorge – Expertenmeinung über aktive Sicherheit. Auto Zeitung, 8/2000
Schindler, E.: Potenziale und Grenzen zukünftiger Fahrwerksysteme. IIR-Konferenz, Nürtingen, April 2002
Schindler, E.: Grundlagen der Fahrdynamik bei Pkw. Vortrag im Rahmen des DEKRA Grundlehrgangs, September 2009
Career

Erich Schindler is Professor of Automotive Engineering. He holds a

diploma degree in Mechanical Engineering from the University of

Karlsruhe, Germany.

His professional career began in 1981 in the Daimler-Benz research

department. Firstly he was involved in the building of new vehicle

simulation models and later changed to a developmental department

where he was responsible for testing and development of stability

systems.

In 1995 he was responsible for the first application of ESP (Electonic

Stability Program) for the S-Class before introduction into market.

Since 1997 he has been a Professor at the UAS Esslingen. He is

Academic Director of the Automotive Systems Master program and

head of the vehicle testing laboratory.

He also serves as a technical trainer to OEM's and suppliers in the fields

of vehicle dynamics and has published a textbook about vehicle dynamics.